ord


trodde inte det var så här man kände
smärta, glöd, tomhet
vart har värmen tagit vägen, tron och hoppet?

äsch nu mår jag illa också. det gör ont. på många sätt.
borde sova bort allt istället. bättre när jag vaknar?
vem hör mig när jag ropar, vem ser när jag går?
ord, bajs, ordbajs, ord, bokstäver, melodi, harmoni, tåg och sår.
jag låter det komma, ikapp med tårarna, låter det virvla runt min nakna hy, min kind.
låt stjärnorna tändas för nu kommer jag.

"men det får duga inatt för båda vet att det här betyder ingenting" –krunegård



Kommentarer
Postat av: danni

ord, men starka ord. Du skriver så fint, hoppas att det blir bättre med allt! stor kram!

2009-11-22 @ 23:54:47
URL: http://blog.st.nu/dannidaniela

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0