Svampplockning med tjejerna.


Stövlarna åkte på och de laddades inför våran svampplockar kväll.


Korgarna fylldes med fika.


Ulrika tod ledningen och inte hade hon korg, nej hon körde på plastpåse!


Vi letade och letade.


Sakta men säkert började min korg fyllas av läckerheter.


Vi hitta ett fint ställe i skogen och började fika, alla tre var hungriga så plockningen fick vänta!


Det pratades om det mesta. Och vi avnjöt en koppkaffe med bullar och bröd jag bakat kvällen innan.


Det här är Ulrika, mätt och belåten!


Vi satt ganska länge och fika, men så vart det dags att leta vidare efter skogensguld.


Det här är Amelie och Ulrika två mycket kära vänner jag känt i några år. De finnaste på jorden.
Amelie är även än hejare på svamp. Det här är en sopp, den går att äta fick jag lära mig.


Efter nån timme i skogen så lyckades jag få min korg fylld av skogensguld, kantareller och svart trumpetsvamp. Ulrika är impad!


Solen började gå ner bakom trädtopparna och vi åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Genial! lindas fotos Monika, que buen panorama ir a recolectar hongos, yo ahora estoy pensando en un proyecto relacionado aca. Un abrazo grande.



V*

2009-08-13 @ 00:10:23
URL: http://conmismanos.blogspot.com
Postat av: carro

Fint! Jag vill också ut i skogen och hitta godingar.

2009-08-13 @ 18:53:44
URL: http://carroliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0