lena





idag tvätta jag på morgonen, sen gjorde jag inget, vid tre stack jag till lena för att fika och fira hennes födelsedag, vi fika, kolla i fotoböcker, pratade, skrattade, sen stannade jag kvar och åt middag med lena.
nu sitter jag här framför datorn igen som alltid.
jag har tenta på fredag, men fråga mig inte om jag läst något.
jag börjar bli sjukt rastlös, vill ha vår och värme, vill känna vårluften smeka min kind och fåglarna sjunga utanför mitt fönster.
 

när alla hade gått började jag och lena läsa om våra stjärntecken det här är jag.

Utmärkande för personer födda i detta tecken är deras känsla för rättvisa och harmoni. De har stort behov av kommunikation och är mycket utåtriktade. Oftast intar de medlande, diplomatiska och sociala positioner då de eftersträvar balans, inte bara för sig själva utan också för alla andra. De avskyr all osämja och gräl.

En våg är intelligent och klartänkt, men att snabbt ta ställning är inte vågens starka sida, då han tenderar att noggrant väga både för och emot. Det viktiga för vågen är att ställningstagandet blir rätt.

Vågar har jämna temperament och är ofta charmerande och öppenhjärtiga människor. De är livsnjutare och gillar skönhet, avkoppling, mat, dryck och sällskapsliv. Ibland kan livsnjutandet dock övergå i ren lättja. De behöver ofta bli motiverade för att få någonting gjort.

Element: luft Kvalitet: ledande Polaritet: positiv
Nyckelord: Venus, balans, harmoni, diplomati, sympati, skönhet, konst, charm, lättja och metallen koppar.
Positiva karaktärsdrag: behaglig, romantisk, vänlig och diplomatisk.
Negativa karaktärsdrag: flirtig och vankelmodig.
Människokroppen: diafragma och ryggrad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0